Grab A Button

Thursday, 21 June 2012

Lelaki nampak comel bila merajuk




i hate you!!


                                                                please Forgive me :(






 lelaki merajuk tu jarang skali didengar..kalo lelaki MARAH!!. yang tu memang selalu dengar & alami ..haha ....tapi bila nampak diorang nie merajuk boleh haru biru jadinya..apa yang saya lihat ialah lelaki nie kalau merajuk ganjil.. haha.. tapi ganjil2 pun comel juga ok.


bukan sokong mereka..tapi saya betul2 nampak nie diorang ni COMEL kalau merajuk..huuuuhu..^_^
yealah diorang nie nampak je gagah..well~~ lelaki kan ofcoz la kena gagah betul kan?..




saya ada story sikit pasal lelaki merajuk nie..dan sya dah pernah alami sendiri.....sebab tu saya kata lelaki merajuk comel~~

ermm..sebelum tu nak cerita dulu serba sedikit mengenai saya..saya nie kan suka sangat puji orang lain..x kira la sama ada dia GIRL or BOy.
kalau GIRL saya suka puji kelebihan gugirL tue.. contohnya mcm 

"ehh tengok tu.,.dia cantik lar../comel lar pompuan tue/ pandainya dia../muka girl tu macam cousin sya/ehh muka dia macam korea2 skit kan..? hehe"

& then kalo BobOY pla..saya biasa akan cakap...

"wahh..hensemnya dia tu...macam aliff aziz kan muka dia../ sweetnya muka dia mcm artis korea/boleh tahan lelaki depan tue/ dia tu mmg hebat..study hebat,sukan power hensem plak tue.../ehh dia tu anak orang kaya..kereta mewah!!"

saya rasa tu la antara sebab LELAKI merajuk..betul tak?
wahai gugirls sekalian..saya sudah lalui semua nie..jangan lah hendaknya korang puji2 lelaki lain depan korang punya Teman lelaki ( special Boyfriend)..ketahuilah lelaki nie walaupun gagah perkasa..tapi hati diorang boleh dilemahkan oleh kata2 seperti diatas..hehe..
kpd geng2 lelaki..jangan amik ati tau saya cakap macam nie..hehehe... ^_^

1) sikap suka membanding~~(macam yg d atas tue.)
2)tidak dapat apa yang diinginkan..(contoh?)

hmm..kes ni pun pernah jugak saya alami..contohnya ...hari tue..(alamak rahsia terbongkar~~)hahaaa..
saya nie jenis yang mudah tukar fikiran..contohnya..saya putuskan nak keluar jalan2 dengan "dia" hari nie..plan la waktu calling2 tu..blablabla... kononya nak pegi main bowling la..nak karoeke lar..nak g makan KFC before main bowling......last2......tiba saat yang d nanti tu....saya pula suka2 BataL temujanji tue...sebenarnya saya bukan x nak pegi...saya just malas nak tinggalkan tilam bantal dibilik.....yealahh.. badan dah melekat kat situ lebih drpd 3 Hours..hahah..
huhhh...ada lar yang MERAJUK.........payah nie memujuk......................last2 ok juga..........

 Last....

CEMBURU!!!

(tapi..lelaki ni mana la mengaku kalau dia cemburu nie..kita kena pandai2 detect la sendiri lar kan)
lelaki akan cemburu bila ada orang lain yang nak merampas kita daripadanya...walaupun yang merampas tu ahli2 family jer~~,pekerjaan,,, atau kawan2 kita.. tu pun jadi bahan cemburu kan ..apoodaa~..


tapi kita kaum perempuan apa juga kurang nya..api cemburu lagi berapi api..hahahh...

apa kita perlu buat kalo "dia" tengah merajuk??~

1)Terangkan perkara sebenar 


-terangkan perkara sebenar jangan berdusta!..tanya sidia kenapa merajuk....(biasanya dia takkan mengaku tu yang dia merajuk)..hee


 2)Bertolak ansurlah dan bijak dalam membuat keputusan
-pujuk la sidia..opps x bermakna anda harus mengalah..gunakan gaya kecomelan tersendiri untuk memujuknya..haha.( mcm korea2 pla)mmg susah bertolak ansur nie..tapi korang kenalah bersabar..lelaki merajuk x lama..betul tak? hehe




3)Ucapkan kata-kata "manis"
-panggil mereka dengan nama2 comel...kalau saya..saya akan guna panggilan "chenta".. hahaha...
"chenta..soriii..." mcm tue haha..yg selebihnya pandai2 la korang ..korang kan bijak pandai~..


4)Nyanyikan lagu buatnya
-part nie saya paling suka...nyanyi memang favourite...saya pernah berduet dengan dia d hP..haha..last2 dia akan ketawa juga...sebab kelakar laa...jadi kini...hubungan telah kembali Ok ^_^..oits tapi jangan terhenti d situ...slalu2 la kirim mesej kat dia...cakap lar korang x bley bernafas tanpa dia..hahahah...pasti dia ketawa terbaca mesej korang...mencarutt..mengaruttt jerr~~ hehexx.. :D




                  > lelaki merajuk comel...perempuan merajuk??? ....hahah...hanya lelaki yang tahu.. <


                                                                 any comment???



No comments: