Grab A Button

Tuesday, 17 July 2012

pernahkah anda lakukan ini??

hmm kalau nak tahu..dulu2 waktu form 2-3.. saya pernah buat macam gambar diatas ni..oleh kerana saiz saya agak kecil "XS" so saya tidak bermasalah untuk buat begini.. bayangkan saya berada diatas  dan rambut saya yang panjang ni saya tutup dengan selendang (alah2 tudung g tuh) lepas tu adik saya yang darjah 6 (lelaki) la yg angkat  saya tuh...
permainan nie kami main dengan nenek ( hmm  :( now nenek tu sdah meninggal nov -2011..sedih teringat dia)

jahatnya kami kan...waktu tu nenek tengah jemur kain ...pastu dengan selambanya kami lalu depan dia.. dengan wajah ditutup selendang dan memakai "GOWN mengandung" -gown mama tuh ..!!!bila mengandung mama suka pkai gown biru tu.. perggghh.. haha..jadi kami kelihatan sangat tinggi lah..nenek lansung tidak mengenali kami..lalu dia bertanya dalam bahasa KADAZANDUSUN nya ..

nenek : "eii MOURO KOH (-aik, pergi mana? )"

saya : (~ time tu saya pun x taw nak jawab apa..so saya diam..hahaha.. silent is better right? )

nenek : "hinongo nantadan nuh ? "(~kamu daripada mana?"/kamu asal mana? )

saya: "Mantad oku hiiiiilo" (saya dari saaaannaaa`~~) sambil menunjuk arah rumah2 jiran..

nenek : oww..isai ngaran nu?? (oww..siapa nama kamu?? )

saya: (~saya pun dah lupa ..apa nama rekaan yang saya bagitau masa tu..haha..yg pasti nama tu mmg nama hentam2 )

~selepas tu ..kami berbual2 dgn nenek..nenek lansung x tahu itu adalah kami..entah lar...haha.tp nenek mesra melayan kami....nenek jemput kami tuk duduk..tapi kami x mau..fikirlah macam na duduk kalo macam pic dekat atas tu..  :D

*mungkin kalau nenek tau yang tu adalah kami mesti dia ketawaaaa kuatt haha.........ada juga rasa mahu bagitau dia dulu. tapi takut dia x percaya pula..lagipun selepas kejadian tu..nenek terus cerita dengan kami yang kononnya dia berjumpa seorang gadis tinngggiii yang besaarr..siap bagi tau nama pompuan tu lagi..

* sekarang nenek sudah tidak ada..segala kenangan bersamanya tersimpan sebagai kenangan terindah dan memori tercipta yang tidak pernah padam..
i love u deduu~~ <3 semoga diterima dalam kerajaan ALLAH amen.

10 comments:

Hanif Idrus said...

Siap tipu nenek lagi ...hahahaha

Hanif Idrus said...

Thanks letakkan saya dalam bloglist
U in my bloglist
Hanif blog bloglist
Check It Out!!!!
Check blog anda berdasarkan bloglist abjad

rozssalovepink said...

@Hanif Idrus meyesal juga sebab tipu dia..hehe.. sori nenek

rozssalovepink said...

@Hanif Idrus welcome :D ..dah cek td.. hepi XD huhu

skulluv said...

bestnya ada kenangan gini.huhu

cikeyrah said...

seronok bila baca ^^

rozssalovepink said...

@skulluv tp ni kenangan tipu nenek..myesal permainkn nenek..huhu..

rozssalovepink said...

@cikeyrah haha :D

Michelle Hopell said...

nakal juga bha ko nih .. hihi~

rozssalovepink said...

@Michelle Hopell haha ^_^ siikiit ja