Grab A Button

Wednesday, 28 November 2012

sama.. tidak sepadan?

sama ..tapi tidak sepadan..

apa lar tu??

DUA perkataan yang sangat berbeza..



1) SAMA

2) TIDAK SEPADAN

ni lar manusia suka sangat mengkritik..ada-ada saja yang tidak kena..mereka kata sama, sesuai.. tapi akhirnya kata tidak sepadan pula...

manusia ni bermacam-macam ragam, rupa,warna, bentuk ,saiz, perangai,...macam makanan juga pelbagai rasa..sedangkan warna pun boleh jadi colourfull...inikan pula manusia kan..

kita diciptakan dengan pelbagai kekurangan , betul tidak? tapi..Tuhan itu adil..walaupun kita punya kekurangan, tapi jangan lupa kita diberikan keistimewaan yang pasti berlainan dengan individu lain..
hanya diri kita sendiri tahu apa yang sebenarnya ada pada diri kita...sebab kita mengenali diri kita..

siapa suka jadi GEMUK ? KURUS? HODOH/(si buruk rupa),TERLALU KERDIL ,TERLALU TIANG (tinggi),atau  CACAT ANGGOTA BADAN?.....

saya pasti semua tidak mahu kan..semua mahu jadi sempurna....tapi kata orang "nobody is perfect" jadi tiada siapa yang sempurna.. termasuk saya sendiri....

memang mungkin agak janggal bagi sesetengah orang melihat wanita Gempal/gemuk berpasangan dengan lelaki kurus...
atau...
melihat pasangan terlalu tinggi dengan pasangan yang terlalu rendah....
atau mungkin seorang yang kacak dengan pasangan yang hodoh/buruk rupa......

semuanya mahukan yang sempurna...sampaikan kalau ada perbezaan sikit mesti komen itu ini....cakap tidak sepadan lar......banyak perbezaan lar....tidak sama ...tidak serupa.........last2 cakap "tak kan ada jodoh tu.. jauh jodoh korang" apa???? betul ka jauh jodoh bagi pasangan yang tidak sama rupa ni?




unbelieveble...........


ikut suka hati korang saja cakap macam tu.....korang ka yang tentukan jodoh mereka....
memang mereka tidak banyak persamaan ,..sorang tu rendah sangat...sorang tu terlebih tinggi...ada juga yang 1 nie...yang sorang sangat gempal dan pasangan dia kurus........yang lg 1.. sorang tu cantik sangat tapi pasangan dia korang cakap "buruk rupa"...tapi saya tengo dorang bahagia pun.....stakat ni belum ada lagi dengar diorang "clash" ...........

jahat tau cakap yang tidak baik nie.... macam meminta saja supaya diorang pisah........

*terima la pasangan anda seadanya.....tidak juga diorang minta jadi macam tu...apa bley buat kan..lahir-lahir saja jadi macam tu....percaya dan yakin itu rencana Tuhan..
jangan lar ejek mereka..kalau kata-kata kamu tu cuma untuk sakitkan  hati dia baik lupakan, kamu hanya menambah dosa kamu saja..

sedihkan.....
memang sedih lar....
entah yang macam mana lg sesuai....semua la kena kritik....



*mungkin perlu lupakan dia sebab dia memang tidak sepadan dengan kita......kita terlalu buruk untuknya.."


siap takut-takut kan lagi..."nanti family dia tak suka kat awk juga nanti....sebab korang memang nampak tak sepadan "

apa perasaan anda bila dapat respon macam tu......sedihh?? kecewa??? marah??? hmm hakikatnya itu yang dialami oleh mereka2 yang kurang bernasib baik........


bersabar saja lar menghadapi orang2 yang menyakitkan hati tu ya...percayalah...cinta sejati ada untukmu.....




i'll always love you





 


No comments: