Grab A Button

Friday, 11 January 2013

saya semester 6 sudah lar~ oh no!



hai2.. aha

kini saya telah memasuki semester baru.. semester yg kmi semua nanti2kn iaitu semester 6! oh no...now i'm a SENIOR! haha.. 
tidak lama lagi LJM ...
lulus kah saya peperiksaan Lembaga Jururawat ni r....harap semuanya ok2 saja..

sya masih teringat time sem 1 dulu.. sya masih Junior.. slalu kena cari C.I ..selalu buat slah... ambil blood pressure patient pun takut2..aha...bercakap dengan patient punya lar skema...


me : "good morning sir, i'm student nurse Roza (sambil tunjuk ID tag) ,i want to check your blood pressure.."
patient:  sure..
me : thnx sir, ..sir your b.p is normal ..it's 128/70..
patient: sorry... it is good for my age?
me: don't worry sir.. it's within a normal range..it's still good. .if anything just call us.. this is the call bell sir..


lalu sya menutup semula pintu bilik pesakit..ahah..peristiwa yg x akan saya lupakan..sebab itu la kali pertama saya bersendirian mbuat observation keatas patient tanpa diiringi oleh sesiapa.. hebatnya sya ! aha


sya sayang adik kecil nie..comel sgt...dia suka transformer haha...
(kenangan di paeds ward)









peace! ahah.. :D hidup mesti happy...

bila habis study nanti sya mahu kerja dekat...
\
pilihan sya...

1) medical ward
atau..

2) paeds ward
atau..

3) nursery..

* Tidak boleh kerja di EMERGENCY WARD sebab sya cepat gelabah ahah*

No comments: