Grab A Button

Wednesday, 10 April 2013

♥ku pegang selamanya♥ .. ..

bila terdengar lagu ni..

DIANA - Igitan Ku Gisom Kapatayon

automatik air jatuh ke pipi.. sungguh lagu ini menyentuh hati ini... sekeras2 nya hati saya ,lagu begini juga boleh menjatuhkan saya..dan  begitu mama dan bapa  sangat berharga  bagi saya..

 tengah2 malam ni melayan perasaan pula..
( *mengalir air  d pipi... apakah ini airmata?? ow... knapa saya nangisss.... )

kenapa lagu ni buat saya sangat sedih arhh...


*teringat sewaktu kecil dulu.. bila saja menangis...nama pertama akan sya sebut ialah .."maaa.." lalu si bapa juga yg memulihkan sya dr terus menangis.....bapa la yg mengajar jari2 ni untuk melukis...lori.. kapal.. rumah...lukis burung....

rindunya saya ...mama balik dari kerja.. saya dan adik2 berlari lari  d belakang motor...segala anak-anak anjing yg montel2 tu pun ikut sama kejar motor mama..lalu mama parking kan motor d garaj..
 dan kami masing2 mengecek bakul2 d  motor.... dalam hati berharap sangat kalau ada keropok atau kuih ...

"yeaaayyyyy!!!! ada keropok DUA! "  semua happy... terus barang2 yg lain d tinggal kan.. mama pun marah... "Aik.. pandai kamu r... sayur ni kamu x angkat p dapur ka?? "  terus... saya la yg pegi ambil bakul sayur tu.. haha .. ^_^

sesampainya d dapur.....ku melihat adik2 sudah menyusun gelas2 untuk d isi keropok.. huhhh... my turn now! biar saya saja yg bahagi2 kan keropok tu.. supaya adil ..(kononnya la) kena ikut rules mama iaitu..

"adik yg paling kecil dalam rumah bagi banyyaakkkk keropok d gelas...." semua setuju juga.. sebab sayang adik konon.. :)



~sekarang kalau makan keropok.. wlaupun dgn kawan2.... teringat kisah2 tu...



bestnya kuarga shin shan ...



*walaupun semuanya tidak akan kembali lagi.. namun ..  memori tercipta antara kita.. selalu menjadi ingatan dan kenangan.. 



Mantad rinuol songulun o tondu
Haro koihadan om koimaian
Narangahan tihad do tanak
Nosusu id pomogunan

Mantad nosusu gisom nosukod
Lisinu gumompi kasari
Mantad di gulu gisom sogigisom
Kosianannu au olopusan

Ina ama...ku di sodu
Kinogoho no sinding ku
Mulong osodu kou id mato
Sambayangku osogit sogit
Kou kasari

Oi ina, poingkuro oku nangku
Mamalapus di kosianannu
Oi ama, lisinu om gompinu
Igitanku gisom kapataion



2 comments:

♥Roseate♥ said...

oii.. nangis sy baca ni o.. malas la mo kwn ko lg.. :'(

michelle De hunny said...

hey staffnurse ^^
ya bha lama juga x masuk blog kamu ni.blog pun suda baru,blogskin.
comel.. kita pun nak guna blogskin tp x pandai. ehehehe..